יעל מבקרת בקולנוע
מערכת הפורומים של האתר
 
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 פרופילפרופיל   התחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיותהתחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיות   התחבר/יהתחבר/י 
אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע

הביקורת על אושפיזין

 
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר/ת הודעה
יאיר
אורח





הודעהפורסם: 13:52 13/10/04    נושא ההודעה: הביקורת על אושפיזין הגב עם ציטוט

הכותבת הנכבדה לא אהבה את ה"התחשבנות" כביכול עם אלוקים. זכותה.
אני רק יכול לומר, שזו צורת התמודדות חילונית ידועה: הבורא כל כך גדול ונשגב, למה נחשוב שהוא שם עלינו בכלל... אז כן, הוא שם. ההיגיון האנושי הרי לא תופש אצלו, זוכרים?
רעיון הבחירה החופשית הוא בבסיס היהדות והאמונה. העובדה שאין קשר ישיר בין התנהגות מסוימת לתוצאה מחזקת את זה. אם היה קשר, לא היתה בחירה חופשית. לכן זה נתון לאמונה. יחד עם זאת, העולם אינו הפקר, ויש דין ויש דיין ועל האדם להתבונן בדרכיו ולהשתדל להיטיב, וזה אינו חוזר ריקם. אלא בדרכים שמעבר להשגתינו.
מקווה שדברי יובנו כמו שהתכוונתי.
קרן
כוכבת אתר
כוכבת אתר


בפורום מ: 6/06/02
הודעות: 2018
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 19:54 13/10/04    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

יאיר, תודה לך על ההודעה. אני מבינה ומקבלת שיש אנשים שחושבים אחרת ממני. רק הפריע לי קצת המיידיות של השכר והעונש והאופן שבו פישטו את הנושא בסרט. נראה לי שחלק מהדתיים סבורים שזה הרבה יותר מורכב ופחות מיידי.

בכל אופן, מעבר לויכוח בנושא דת, אהבת את הסרט? ואם כן, אז מה אהבת או לא אהבת בו?
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני בקר באתר המפרסם
mulder
שחקנ/ית פורם ראשי/ת
שחקנ/ית פורם ראשי/ת


בפורום מ: 10/06/02
הודעות: 635

הודעהפורסם: 22:22 14/10/04    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

יאיר כתב/ה:

אני רק יכול לומר, שזו צורת התמודדות חילונית ידועה: .


מעניין שישעיהו לייבוביץ גם התמודד עם העניין ב"צורת התמודדות חילונית ידועה" למרות היותו אדם דתי (לפחות אם אני מבין אותו כמו שצריך). לא בעניין הבחירה החופשית, שזה באמת יסוד חשוב ביהדות, אלא ביחס של האל אלינו - כמה באמת משנה לו ההתנהגות שלנו.

אותי קצת הפתיע שזה בכלל הפריע לך להנות מהסרט. כאילו, האם סרט על אנשים שחיים בצורה שאת לא מסכימה איתה, למשל, לא יודע, סרטים הודיים פטאליסטיים או איראניים עם מסר מוסלמי אורתודוקסי בנושאי צניעות האישה, גם מפריעים לך?

כלומר, אני חושב שההנאה לא קשורה בכלל להזדהות עם תפיסת העולם של הדמויות בסרט, גם אם היא מעוותת או חולנית או, להבדיל, אורתודוקסית מדי.
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית MSN Messenger מספר ICQ
קרן
כוכבת אתר
כוכבת אתר


בפורום מ: 6/06/02
הודעות: 2018
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 16:06 15/10/04    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

על פניו זה נשמע הגיוני מה שאתה אומר mulder. העובדה שהסרט הוא על נושא שאני לא מזדהה איתו לא אמורה לגרום לי לא להינות מסרט שהוא בסה"כ הרי טוב...

אבל.. העניין הוא שזה הדבר היחיד שהסרט עוסק בו והוא עוסק בו באופן מאד אינטנסיבי. זה בעצם העניין בסרט - עניין התפילות והניסים.

הסרט עצמו הוא טוב מבחינה מקצועית, זה ראוי לשבח, אבל פשוט לא אהבתי את הסרט כי לא אהבתי את מה שהוא משדר אלי. זה כמו שאראה סרט על קהילת דייגים שצדים באכזריות דובים ולוויתנים. (סתם דוגמה מהשרוול) אם הסרט יהיה מקצועי אני אעריך את יוצריו (מבחינה מקצועית) אבל עדיין לא אוהב אותו ולא אהנה לראות משהו שאני מאד לא מזדהה איתו אם לא תהיה בו לפחות ביקורת עצמית - אולי הפריע באמת שלסרט לא היתה כל ביקורת על עצמו? והוא שידר את מסריו באופן מאד לא משתמע לשתי פנים ולא נתן עוד מימד. אולי.
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני בקר באתר המפרסם
אפרים
אורח





הודעהפורסם: 23:56 6/12/04    נושא ההודעה: קומדיה ודרמה באים כאחת הגב עם ציטוט

עזבו את הנושא התיאולוגי - זה סרט!!!
העלילה מחולקת לשניים שבעצם יש כאן שני ז'אנרים אחד בתוך השני.
יש כאן נסיון לפזול לסרטי קומדית המצבים הישראלית המזכירה קצת את גבעת חלפון וחגיגה בסנוקר, כל העלילה סביב הפושעים - החברים לשעבר, מלאה במצבים קומיים חלקם מוצלי\חים יותר וחלקם פחות.
אני נהנתי ביותר מהרגע במוצאי החג בו השודדים המגורשים מציצים פנימה לתוך הסוכה ומגלים "להפתעתם" שבני הזוג לא נסעו כלל למרכז.
היופי של הסרט מתמצה בכך שהנה, הפושעים הם אנשי האמת ואילו החוזר בתשובה מתגלה במלא תחמנותו - קרי, הוא נשאר בעולם הישן. ובמילים אחרות - כל החזרה בתשובה היא בלוף אחד גדול.
מצד שני את כל זה הוא עזה על מנת לרתצות את אשתו, לא?
אז זה מעשה חיובי או שלילי?
הפן השני של הסרט הפחות קומי ויותר דרמתי הוא התמודדותם של בני הזוג עם אלוקים, עם העוני, עם העקרות - ועם הנסיון המוזר שנחת עליהם בערבו של חג. עוד לפני סוף הסרט מתברר לנו שקשה לדעת מה בדיוק האלוקים הזה רוצה: הוא מזכה את הגיבור בצדקה באופו "ניסי" אך מכשיל אותו באכילה בסוכה גנובה. וכן הלאה. האתרוג שהופיע במערכה הראשונה היה חייב לפי כללי הטקס להיחתך או להיפגם במערכה האחרונה ואז להגיע לסיום המרגש.
סך הכל סרט נחמד, מציג באופן אוטתנתי ציבור שבדרך כלל לא מיוצג כראוי בקולנוע, ושוב תקשיבו: "אשכרה: נס"!
אורח






הודעהפורסם: 17:16 20/12/04    נושא ההודעה: המסרים שנלמדו מן הסרט הגב עם ציטוט

הסרט פשוט מהמם.... מדהים ואין לי מילים. אני חושבת שהסרט מראה בצורה מאוד חזקה וברורה את הנושא של הניסיונות שהק"בה מעמיד אותנו בהם ואת כוח האהבה והיראה גם יחד שלנו כלפי הק"בה. וכן זה גם מראה את הזוגיות המדהימה של הזוג ואת יחסי הכבוד בניהם, ממש נהנהתי לראות את זה ולמדתי מזה המון. ישנם עוד המון נושאים שהועלו בסרט כמו הסבלנות וכוחה של השמחה צוחק בקול רם שאני חושבת שזה דברים שצריך לשים עליהם עין כי לפעמים אנחנו מזניחים את הצדדיים האלו אצלנו מכל מיני סיבות וחבל. בקיצור יש הרבה מה ללמוד מהסרט ואני כ"כ שמחה שסוף סוף יצא סרט שהוא באמת על רמה ואיכותי ומעביר מסרים מציאותיים... חיוך
אני חושבת שהסרט גרם לי לתקן המון תכונות שלא אהבתי בי והוא מאוד חיזק אותי וגם ריגש כמובן. והם רק הוכיחו יותר ויותר שלא צריך גסות ופרובוקטיביות כדי להראות את כוחה של אהבה אמיתית בין גבר לבחורה. הם כ"כ אוהבים אחד את השני ולא שידרו מסרים שליליים בקטע הפיזי וזה מדהים. בהצלחה לכולם ואני מקווה שהבנתם מה שכתבתי אגודל למעלה
ראובן
אורח





הודעהפורסם: 1:03 8/05/06    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

[quote="קרן"]יאיר, תודה לך על ההודעה. אני מבינה ומקבלת שיש אנשים שחושבים אחרת ממני. רק הפריע לי קצת המיידיות של השכר והעונש והאופן שבו פישטו את הנושא בסרט. נראה לי שחלק מהדתיים סבורים שזה הרבה יותר מורכב ופחות מיידי.

בכל אופן, מעבר לויכוח בנושא דת, אהבת את הסרט? ואם כן, אז מה אהבת או לא אהבת בו?[/quote]

הנושא של אמונה ובטחון מול חובת ההשתדלות הוא נושא שעומד ברומה של היהדות וקולמוסין רבין השתברו אודותיו - איפה הגבול בין אמונה לבין חוסר אחריות. למשל, דוגמה ידועה -מי שרץ לכביש סואן לא יכול לומר "ה' שומר עלי, לא יקרה לי כלום" .
מקובל שבדורות הקודמים ההשגחה האלוקית היתה יותר גלויה וניסים היו נראים יותר לעין, ואילו בדורות שלנו ההשגחה היא נסתרת וטמונה מעין אנושית [ולמעשה המגמה התחילה בזמן אחשורוש והמן הידועים] לא כאן המקום להכנס לסיבות שבגללן זה קרה.
בכל אופן כיום מקובל שעל האדם להשתדל להשיג את צרכיו בדרך הטבע, ולכן ילך לרופאים מומחים, יעשה לפרנסתו וכן הלאה. יחד עם זאת עליו לדעת כי לא בגללו ובכוחותיו השיג מה שהשיג אלא ברצון ה'. ראינו אנשים מוכשרים שכשלו ולהיפך. על האדם להיות עניו ולדעת להוקיר טובה למי שנתן לו אותה.
לכן גם לי יש בעייה מסוימת עם המסר הפשטני הנובע מהסרט. לדעתי ה' רוצה שנתפלל אליו, אבל גם רוצה שנשתדל ונתאמץ בעצמינו למטרתינו . ואפשר לסכם את זה בפתגם החזלי הידוע "פתחו לי פתח כפתחו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם".
הצג הודעות מלפני:   
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע כל הזמנים הם GMT +2 (שעון ישראל)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
בחזרה לדף הראשי


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
אל אינדקס הפורומים