יעל מבקרת בקולנוע
מערכת הפורומים של האתר
 
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 פרופילפרופיל   התחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיותהתחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיות   התחבר/יהתחבר/י 
אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע

סטיבן שפילברג - הורס הקולנוע האיכותי? מטפח המיינסטרים?

 
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר/ת הודעה
munchie
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 6/06/02
הודעות: 44

הודעהפורסם: 18:03 6/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

רוב האנשים בעולם הקולנוע מעריכים מאוד את שפילברג. הם רואים בו אחד מגדולי הבמאים בהיסטריה.

אבל אני חושב, שבראיה היסטורית, אנשים יבינו ששפילברג למעשה גרם נזק כבד לקולנוע האיכותי, ונתן דחיפה גדולה להתפתחות הקולנוע הממוסחר - המיינסטרים. כששפילברג נכנס לתמונה עם סרטים עתירי אפטקים ותקציבים, סרטים כמו - מלתעות, אי.טי, ואפילו מפגשים מהסוג השלישי (שבזמנו נחשב לסרט טוב), הוא למעשה יצר מצב בו הצלחת סרט תלוייה בתקציבו וברמת ההפקה.

אז נכון שהוא עשה כמה יצירות מופת (רשימת שינדלר, טוראי ראיין...), אבל בסה"כ, לפי דעתי, שפילברג גרם נזק חמור לאופי הקולנוע.
לדעתי, שפילברג הוא הסיבה שכמעט כל סרט שיוצא מהוליווד הוא זבל באריזה יפה...

טוב נו, לפחות אפשר להתנחם בקולנוע צרפתי...
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
יעל
מבקרת בקולנוע
מבקרת בקולנוע


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 1581
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 19:03 6/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

לדעתי יש מקום להפריד בין השאלה האם ספילברג הוא במאי טוב לבין השאלה מהי התרומה או הנזק שהוא הביא לקולנוע. מאד מפתה אותי להסכים עם הקביעה שספילברג הוא זה שהביא למגמה לפיה רק סרטים בעלי תקציב ענק זוכים להצלחה או נחשבים - אבל האמת היא שונה. הרי היו לא מעט סרטים לפני תקופתו שהיו בעלי תקציב ענק: "חלף עם הרוח" למשל. אמריקה אוהבת את הכל גדול. נוצץ. מושקע. והתרבות האמריקנית מחלחלת לכל פינה בעולם. לכן גם הקולנוע שאנו צורכים הוא בחלקו הגדול אמריקני. אני חושבת שספילברג הוא חלק מאותו עולם, ולא אחראי ליצירתו. מעבר לכך, אני חושבת שכבמאי הוא הביא לא מעט סרטים מעניינים לעולם, ולפחות כאלו שיש בהם מסרים יותר מוצלחים מ"אקשן! מכות!"
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
אורח






הודעהפורסם: 21:46 12/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

לדעתי יש כאן עניין ביצי-תרנגולי שכזה, שהרי שפילברג הוא תוצר של הקפיטליזם (או התרבות המודרניסטית האמריקנית המתרכזת סביב המונותאיזם המערבי) ולא רק יוצר או מעצים שלה.

אני לא היחיד המכנה את הסרט "רשימת שינדלר" בשם "רשימת שפילברג". הסרט הזה, פסגתו הקולנועית של שפילברג, מציג קולנוע כל-כך אסתטי לעיתים - אני זוכר בעיקר סצנה שבו התאורה יוצרת אור סביב עיניו של אחד הגיבורים וחושך סביב עיניו של הנאצי שמולו - והאסתטיקה מכאיבה בחוסר האמיתיות שלה. האם זו השואה בגדולתה? כבר אמר מי שאמר "השואה אינה אופנה", ואולי התכוון בדיוק לכך.

הערכים האמנותיים שמנחיל שפילברג הם בעיניי כמו שדי סיליקון נפוחים של בחורה - יפים מדי מכדי להיות אמיתיים. אולי הרוב הדומם יהנה מהם, אבל אני מעדיף את הפטמה המזדמנת מעט פגומה כדי שאוכל לנגוס בה בתאווה.

רן לוונבאום.
Jupiter
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 9/06/02
הודעות: 28

הודעהפורסם: 8:06 13/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

הסרטים של סטיבן אכן בינוניים בעיני, וגם את "סרטי המופת" שלו – רשימת שינדלר וטוראי ראיין – לא אהבתי. אבל האשמה גורפת בתחלואי הקולנוע? האמנם לא היו סרטים מסחריים לפניו?
אני לא מאשים אף לא אחד בתרבות רדודה. היחידים ש"אשמים" הם האנשים שצורכים אותה. האם עירית לינור תהיה אשמה אם יתחילו לפרסם ספרים ברמת הלהיטים שלה? האם "New Kids on the Block" (מישהו בכלל זוכר אותם?) הם הוריהם הרוחניים של בריטני ספירס ובאקסטריט בויס?
תמיד יהיו אנשים שינהרו אחרי זבל, ותמיד יהיו אנשים שיזהו את הפוטנציאל המסחרי הטמון בזבל. סטיבן בסך הכל נתן להם מה שהם רוצים.
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני כתובת AIM Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ
יעל
מבקרת בקולנוע
מבקרת בקולנוע


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 1581
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 23:33 13/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

לדעתי היוצרים (ובמיוחד אלו בלי ההשפעה) מעצבים את דעתינו לגבי מהו זבל ומהי אמנות, כלומר יש יחסי גומלין בין מי שנמצא בצד שצורך קולנוע, למי שנמצא בצד שעושה קולנוע. אנשים לא באמת רוצים "זבל" אבל אם מספרים להם שהזבל הזה טעים וטוב הם יאהבו אותו אחרי כמה זמן. כמובן שיש גם אנשים שרוצים הכל כמה שיותר פשוט, בלי לחשוב, בלי להסתבך, אבל גם הם חלק מתרבות וקשה להפריד בין נטיות הפרט לבין הנורמות שיש בחברה.

אני חושבת שאמנים נושאים באחריות על מה שהם יוצרים ועל ההשפעה שיש ליצירה שלהם על הקהל. אם נסיר את האחריות הזו מהם (ונאמר: ההמון תמיד אשם) רק נגביר את המצב שבמאים ומפיקים עושים קולנוע לא בגלל דחף אומנותי אלא בשביל הכסף וההצלחה.

[ הודעה זו נערכה על-ידי: יעל בתאריך 2002-06-14 00:36 ]
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
Jupiter
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 9/06/02
הודעות: 28

הודעהפורסם: 11:00 15/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

אהמ... האם אני מזהה קצת יומרנות, יעל? (שלא לומר, צביעות)

אילו ניתנה לך האפשרות לכתוב את ספרי דניאל סטיל (עם כל הכסף המתלווה לכך) האם היית נמנעת בשם האמנות הטהורה?

אילו היית חוזרת בזמן והיתה לך אפשרות לביים את סרטיו של שפילברג לפניו (המליונים, אח, המיליונים) האם היית מסרבת וטוענת שאת לא רוצה ליצור קולנוע רדוד?

יש לי תחושה שהתשובה ברורה.
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני כתובת AIM Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ
יעל
מבקרת בקולנוע
מבקרת בקולנוע


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 1581
מיקום: חיפה

הודעהפורסם: 11:43 15/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

אין ספק שכסף זה דבר חשוב בחיים, אבל אולי השאלה היא *כמה*. *כמה* כסף אדם באמת צריך? אולי הערכה עצמית וסיפוק מפצים על כמה מיליונים פחות בבנק?
מעבר לכך, יכול להיות שאם הקולנוע כולו יהיה יותר איכותי, אנשים ילכו לראות יותר קולנוע כזה, וכך גם במאים ששומרים על אמת אמנותית יוכלו להתפרנס בכבוד.
דווקא כלפי ספילברג אין לי כל כך הרבה טענות, נראה לי שהוא עושה מה שהוא רוצה ונהנה מכך, ולא רק מהכסף שבעניין. בעיני זה שקול לליצור דברים עם איזושהי אמת.
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם
אורח






הודעהפורסם: 20:47 15/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

שנאמר, "מי שאוכל מעט יש לו קקי קטן,
ומי שאוכל הרבה יש לו קקי גדול".

רן לוונבאום,
איש עם קקי במיתון
יריב
כוכב אתר
כוכב אתר


בפורום מ: 23/06/02
הודעות: 7
מיקום: נתניה

הודעהפורסם: 1:25 12/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

לדעתי לא צריך לקחת יותר מדי ברצינות את מרבית הסרטים של ספילברג. הוא במאי מאוד מחונן בתחום הפעולה שלו ויודע לעשות מה שצריך. נכון, הוא משקיע המון באפקטים, אך רק כדי להעצים את החוויה בסרטיו. הוא לא גורם להם להיראות מגוחכים או כתחליף מוחלט לעלילה. נכון, הוא לא מייצר קולנוע איכותי ברובו, אבל ברשימת שינדלר, למשל החשיבות העיקרית היא בהכנסת המודעות העולמית לנושא, גם אם הסרט לא מדהים במיוחד. המודעות העולמית בנושא זה, צריך לזכור, נמוכה בהרבה מהמודעות בארצנו.
הגישה לסרטים של ספילברג צריכה להיות דומה לגישה לתוכניות של ארז טל. בראיון שקראתי פעם עם ארז טל, טען המראיין כי מרבית הביקורות על התוכניות הן שליליות. ארז טל כתגובה אמר כי הוא לא מנסה לעשות טלויזיה איכותית. המטרה שלו היא לבדר ולשמח אנשים ובזה הוא מצליח. אז מה אם גלגל המזל לא היתה תוכנית מדהימה. היא השיגה את המטרה שלה, היא ריתקה אנשים לטלויזיה. ובזה אני מסכים איתו.
כזו צריכה להיות הגישה גם לסרטיו של סטיבן ספילברג. לא באים לחפש סרט איכותי, אלא סרט טוב שיהיה כיף לראות אותו ותהנה מהזמן שבילית בו. אם אתה מחפש קולנוע איכותי, אכן, הדרך לאירופה פתוחה בפניך.
על כן, האשמת ספילברג בהידרדרות הקולנוע היא לא רצינית. הוא רק מספק את רצון הקהל, לא יוצר אותו.
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני Yahoo Messenger MSN Messenger מספר ICQ
מסמר חלוד
חבר/ת פורום
חבר/ת פורום


בפורום מ: 26/06/02
הודעות: 99
מיקום: מרכז

הודעהפורסם: 14:58 12/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

הדיון אם שפילברג תרם או הרס את תעשיית הקולנוע לדעתי מחטיא את המטרה. לא שפילברג הוא ה"פושע" פה. הקפיטליזם הוא הבעיה.... למה סרט כמו welcome to wanderland למשל , שהוא סרט נפלא , אבל לרוע מזלו לא הופק ע"י אולפן גדול , לא הצליח בארה"ב כמו ספיידרמן? התשובה היא לא כי הוא סרט גרוע יותר , אלה כי בספיידרמן הושקעו 150 מליון דולר , ולא 4 מליון. חוק הג'ונגל - החזק ( והעשיר... ) שורד.
שפילברג נפל על הוליווד בזמן הכי טוב מבחינתו , בדיוק שהתעשייה היתה מוכנה לשוברי הקופות של השמונים / תשעים. שפילברג היה פשוט ( בנוסף על היותו גאון קולנועי - על זה אין ויכוח ) במקום הנכון בזמן הנכון כדי להפוך לגורו התרבותי ( אם נרצה ואם לא ) של דור שלם.
לדעתי האישית שפילברג תרם הרבה יותר מהנזק שגרם.
מה גם שרשימת שינדלר הוא אחד הסרטים המרגשים ביותר שראיתי בחיי ( אני משער שבגלל שאני יהודי וחצי מהמשפחה שלי נרצחה בשואה.... אבל בלי קשר לזה הוא סרט חשוב שקירב את הקהל הרחב בעולם לנושא השואה ).

_________________
תודה שלום ובטחון!
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
הצג הודעות מלפני:   
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע כל הזמנים הם GMT +2 (שעון ישראל)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
בחזרה לדף הראשי


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
אל אינדקס הפורומים