Elad ZZZ חבר/ת פורום ותיק/ה
  
 
  בפורום מ: 1/01/04 הודעות: 292
 
  | 
		
			
				 פורסם: 1:06 6/03/04    נושא ההודעה: המלצת סרט: Elad ממליץ בפעם הראשונה / 6-3 | 
				     | 
			 
			
				
  | 
			 
			
				אז ככה.. יעל נענתה לבקשתי ונתנה לי אישור לפתוח על בסיס שבועי מדור המלצות. במדור הזה אני אמליץ על סרט שראיתי במשך השבוע, אני אציין למה אהבתי, מה לא אהבתי וכמו כן אתן מין תקציר על הסרט , שחקנים שמשחקים בו וכל מה שאנשי הפורום צריכים לדעת... כמו כן הייתי מעוניין במשובים ובתגובות לגבי הסרט - מי שראה אותו, מי שמתלבט לראות וסתם מי שרוצה להגיב.
 
 
הסרט שהנני מעוניין להמליץ עליו הוא סרטו של אלפרד היצ'קוק "רבקה" משנת 1940 ולכן הסרט הוא סרט שחור-לבן, אך אל דאגה הדבר אינו גורע ממנו כלל. זהו סרטו האמריקאי הראשון של היצ'קוק.
 
 
הסרט מספר על משרתת חסרת-שם שעובדת אצל גברת ואן-הופר, גברת הידועה בקשריה החברתיים. במהלך שהייה במונטה קארלו פוגשת גברת ואן-הופר מכר שלה, שנקרא מקסים דה-וינטר, וכאשר היא מציגה אותו בפני המשרתת היא אומרת שהוא אלמן. בין השניים נוצר קשר ידידות קרוב והשניים מבלים זמן ביחד. דה-וינטר מחבב את המשרתת, ובמשך שהייתם שם מתאהבת המשרתת באדון ולבסוף הם מתחתנים.
 
האדון לוקח את אישתו הטרייה לאחוזתו הענקית שנקראת "מנדרליי", ומציג אותה בפני כל המשרתים. עם הזמן, מנסה להתעקלם הרעייה הטרייה אך בחוסר הצלחה עקב חוסר קבלתה מצד המשרתים שעדיין נאמנים לאישתו הקודמת של דה-וינטר, "רבקה". גברת דנברס היא מנהלת משק הבית והיא מקשה נורא על אישתו החדשה של דה-וינטר עקב האובססיה שיש לה כלפי רבקה, היא באופן עיקבי מזכירה את רבקה ואת מעלותיה וגורמת לכדי שיגעון מצידה של גברת דה-וינטר, עד שגברת דה-וינטר מתחילה לערער לגבי מערכת היחסים בינה ובין בעלה עקב ההרגשה שנוכחותה של רבקה רודפות אותה. בסופו של דבר, מתחילים להתגלות לגברת דה-וינטר דברים אודות רבקה וטבעה האמיתי, בעלה וגברת דנברס...
 
 
 
שחקנים:
 
כגברת דה-וינטר / המשרתת - ג'ואן פונטיין
 
כמר דה-וינטר - לוארנס אוליבר
 
כגברת דנברס - ג'ודית אנדרסון
 
כג'ק דאבל - ג'ורג סאנדרס
 
 
ביקורת:
 
אני מאד נהנתי מאד מהסרט. זה סרט קלאסי של היצ'קוק - עלילה מעניינת, משחק מעולה של הדמויות וכמובן הטויסט שרק היצ'קוק יכול לעשות ולהפתיע את קהל הצופים. למרות שהשעה הראשונה היא מעט משעממת ולא זורמת כל כך בגלל ההתמקדות בתיאור של השתלבותה של גברת דה-וינטר בבית. בקטע הזה מוצגים קטעים שמתארים את חוסר השתלבותה של גברת דה-וינטר ושיחות בין המשרתים השונים - בינם ובין עצמם ובינם לבין גברת דה-וינטר. קטעים אלה תחילה נראים חסרי חשיבות אך באמצע הסרט מתגלה לנו חשיבותם והשפעתם על עתיד העלילה ועתיד הדמויות.. כמו כן, הסרט והעלילה שנראו תחילה כסיפור מלודרמה על חוסר השתלבותה של גברת דה-וינטר באחוזה, נהפכים לסיפור אפל ומיסתורי שבו טמונים הסודות החשוכים והקודרים של הדמויות. מה שאהבתי בסרט (ובאופן כללי בסרטי היצ'קוק) הוא הטויסט שאחריו בא עוד טויסט שמבלבל, משפר והופך את הסרט למפתיע ומהנה עוד יותר.. אחד מהסרטים הגאונים של היצ'קוק שיכול בהחלט להיכנס לרשימה יחד עם מזימות בין-לאומיות, ורטיגו, חבל, הציפורים, פסיכו ועוד רבים!..
 
 
לסרט ישנם שתי חסרונות ששמתי לב אליהם במהלך הצפייה:
 
1. הראשון הוא השעה הראשונה שהיא מעט משעממת (יש כמובן כאלה שלא ישתעממו.. אני, בכל מקרה, לא הייתי אחד מאלו) ולא זורמת כל כך - היא מתארת מצבים מלודרמתים בצורה מוגזמת (מספר הופעתם בשעה הראשונה היא דיי רבה) אך תפקידה הוא חשוב וחיוני בסופו של דבר.
 
2. השני הוא המשחק המעט מעצבן של ג'ואן פונטיין בשעה הראשונה (אני סתם מגזים בקטילה), שלטעמי מעט הגזימה עם התגובות הריגשיות שלה להעלבות ולחוסר ההסכמה בינה ובין שאר אנשי הבית.
 
 
 
מלבד אלו, הסרט הוא דיי מעולה ואני בהחלט ממליץ עליו לאוהבי הג'אנר ובוודאי לאוהבי היצ'קוק ובכלל לאלו שרוצים לראות את במאי המתח והמיסתורין הטוב ביותר בעסק בפעולה.. בהחלט קלאסיקה קולנעית. _________________ "who is John Galt"
 
  | 
			 
		  |