יעל מבקרת בקולנוע
מערכת הפורומים של האתר
 
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 פרופילפרופיל   התחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיותהתחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיות   התחבר/יהתחבר/י 
אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע

האמת האיומה על מייקל מור

 
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר/ת הודעה
תומר ישראלי
אורח





הודעהפורסם: 9:13 13/09/04    נושא ההודעה: האמת האיומה על מייקל מור הגב עם ציטוט

הנה מאמר קצת גולמי אבל מאוד חשוב, לדעתי. אני מקווה שתקראו בו. בייחוד את, יעל:
שנה טובה לכולם. מי ייתן וייעשה צדק עם מייקל מור, הלווייתן הלבן הגדול שלי ושל עוד רבים אחרים.

תומר ישראלי
tomer_israeli@hotmail.com
No Moore



הנה מה שכתבתי אתמול (12.9.04)


כשצפיתי לראשונה בסרט באולינג לקולומביין ציפיתי לקצת תעמולה והגזמות. חשבתי על מייקל מור כעל שמאלני קצת קיצוני אך עם לב ומצפון כמו כול אחד אחר, ועל אף ששנאתי את מה שהוא עושה ואיך שהוא עושה את זה, ידעתי שזה שאני לא אוהב אותו לא אומר שהאנשים שאחריהם הוא רודף הם קדושים. וזו צורת מחשבה שחשוב שאנשים יאמצו. זה שצד אחד בויכוח הוא טוב לא עושה את הצד השני רע. ואם צד אחד הוא רע, השני אינו בהכרח קדוש. לכן שמחתי כשלשם שינוי, במקום להעביר ביקורת על מפעלים לייצור נשק בקולומביין (שהתברר בסופו של דבר שמיוצרים בהם לוויני תקשורת), מור בחר להעביר קצת מביקורתו על מי שזכה לביקורת זו בצדק. מנוול שפל אחד בשם צ'רלטון הסטון!

הסטון, שהיה נשיא הNRA ב 1999, הגיע עם חברים רבים מאירגונו לדנבר 11 יום לאחר הירי בקולומביין. רבים בארה"ב לא היו מרוצים מזה. אגב, חשוב לציין שראיתי את גירסת הקלטת VHS של "באולינג", כיוון שישנם הבדלים קלים בין סרט הקולנוע, גירסת VHS וגירסת DVD. אך הבדלים אלה אינם קשורים ל"פרשת הסטון", לכן אניח להם כרגע.

כאשר מור טען בסרט שהסטון החליט להעביר את הישיבת NRA לדנוור לאחר הירי, הייתי בשוק. איך המנוול יכול לעשות את זה? צפיתי בסרט עם ידידה שלי, מעריצה של מור. האמת, זה היה בדירה שלה. צפינו בסרט בקלטת שלה.
פניתי אליה בהתפעלות. "ואו, לא ידעתי שהוא החליט ללכת לשם אחרי הירי. חשבתי שזה מקריות. באמת, אני בטוח שראיתי משהו על זה בטלויזיה פעם!" זה לא ציטוט מדוייק, אבל אני לא זוכר מילה במילה. זה מה שעבר לי במוח. כמובן שהיא תיקנה אותי ולראיה הציגה לי את מה שראינו על המסך ושמענו בטלויזיה. לא פיקפקתי. שיערתי שפשוט שמעתי לא נכון, או שמי שדיווח טעה, כמו שקורה לפעמים. בכלל, עברו שלוש שנים, לך תדע מה ראיתי ומה שמעתי. קיבלתי את מה שמור אמר כאמת, וזה לא נראה לי מופרך לגמרי עקב ההתנהגות הגועלית של הסטון, שהניף באוויר את הרובה שלו וצעק "מידיי הקרות והמתות". היה לי ברור שזוהי תגובה על הביקורת שהוטחה בו על שהגיע לדנוור עם החבר'ה שלו. ביקורת שהבנתי. זה משהו חסר טקט להגיע לדנוור ולעשות בלגנים ולהשתמש ברצח של ילדים לכותרות בעיתון. גם אם הוא היה מתכנן את זה שנים מראש, רצח של ילדים ע"י ילדים, ועוד עם נשק חם ובכזה היקף, הוא סיבה טובה לא לקיים במקום ישיבה של איגוד הרובים הלאומי.

טוב, שמחתי שהועמדתי על טעותי, אפילו אם זה היה מייקל מור שתיקן אותי.
מאוחר יותר במהלך הסרט, מור דיבר על הירי בפלינט, כשהוא מצטלם עם ידו מסביב לאישה שאיבדה תלמידה בת שש. יופי, מור, רק אל תגיד לצלם להפסיק לצלם לרגע מתוך אכפתיות כלפי המורה. חשוב שנראה כמה אתה אוהב את הבריות ונראה אכפתיות על המסך!
אך כמו שאמרתי, העובדה שאני לא מחבב את מור במיוחד לא אומרת שלפעמים החיצים שלו לא פוגעים במטרה לגיטימית. שוב, צ'רלטון הסטון. הפעם, הסטון הממזר אץ ורץ לו לפלינט מיד אחרי הרצח! ושוב, יש צילומים שמראים את זה, ואני לא יכול לפקפק, ומור לא יכפיש ככה בן אדם בלי סיבה. אם הועידה בדנוור נראתה כמו טעם רע והומור שחור מצידו של הסטון קודם, עכשיו ברור שיש פה דפוס. ועידת ה NRA בדנוור לא הייתה סתם גחמה טפשית. הזבל הזה עושה הכול בכוונה תחילה עם מחשבה מראש.

גם בראיון איתו לא נראה שהוא מתנצל. הוא היה די אדיש. למרות שאני, באופן אישי, שמחתי לראות שהוא לא מתלהם וצועק כמו בדנוור. הבן אדם יודע גם סתם לשבת ולדבר.

לאחר השיחה, שהופסקה באמצע ע"י הסטון, היה איזשהו קטע מוזר בעריכה. אולי אני סתם מחפש מה לשנוא בסרט, אבל היה משהו. מראים את מור משתי זוויות שונות, שנראות קצת מוזר. פעם עם הגב למצלמה ופעם בקלוז-אפ עם התמונה של הילדה שנורתה. הוא מראה את התמונה להסטון ומכריז שזו הילדה. עשיתי בעבר סרטים קצרצרים עם אנשים אחרים בבית ספר. לא יצירת אומנות או משהו, אני לא מומחה, אבל זה נראה כמו איזשהי עריכה. כשמור נכנס עם הצלם לביתו של הסטון, ובמהלך הראיון, לא הייתה ראיה לצלם שני. במצלמה הראו רק את מור. עכשיו, יכול להיות שמה שמור עשה הוא שאחרי שהוא הראה להסטון את התמונה, והאירוע צולם כשגבו של מור למצלמה, הוא עשה שחזור מזווית אחרת, כשהסטון כבר לא היה שם. זוהי טכניקה נפוצה ומקובלת שמטרתה לעזור בעריכה. המראיין שואל את הנשאל כמה שאלות, ולאחר מכן, למטרות עריכה, אותו מראיין שואל את האוויר את אותן שאלות, ומהנהן בעניין. הנהונים ושאלות שאח"כ מוכנסות בעריכה. אם מור עשה את זה, אין לי בעיה עם זה. הרבה אנשים עושים את זה, ולא מדובר בחוסר כנות במדרגה שצריכה ביקורת. זה יותר ליטוש אסתטי של הראיון, כול עוד מציגים מה באמת היה שם בהקשר הנכון.
עדיין, כול הקטע עם התמונה נראה לי מאוד מאולץ. זה שהסטון הוא נבלה לא אומר שמייקל מור הוא קדוש, והקטעים המאולצים האלה עם התמונה, כולל זה שהוא מניח אותה על האדמה, נראו כמו תעמולה שמטרתה להציג את מור כמו איזה גיבור. דווקא אם הוא היה נצמד יותר לנושאים החשובים שהוא הראה בסרט, היה לי הרבה יותר כבוד אליו. אבל זה רק אני.

הביקורת על הסטון והNRA לא התחילה ונגמרה בקטעים האלה. הבה לא נשכח את הסרטון הקטן על ההסטוריה של ארה"ב. סרטון שידידתי, ג'ני, מתה עליו. מראים שם איזשהו קטע הומוריסטי של כמה דקות שמציג בין השאר את הקשר ההדוק בין הKKK (קו קלוקס קלאן) ארגון שבעבר רצח בני מיעוטים ועד היום פעיל פוליטית ומסיט נגד מיעוטים, לבין ה NRA. מראים שם איך חברי הקלאן הופכים לחברי NRA, ואיך שחברי ה NRA לא מרשים לשחורים לגעת בנשק. אח"כ מראים איך ה NRAעוזר לקלאן לשרוף צלבים וכו'. שני ארגונים גזעניים לבנים שעוזרים אחד לשני לשנוא ולהרוג שחורים. מצויין שם שה NRA נוסד ב-1871, אותה שנה בה הקלאן הוכרז כארגון טרור.

לאחר הסרט, שבעיקרון ירד רצח על ארה"ב, ג'ני צחקה ואמרה שזה שיעור ההסטוריה הכי טוב שהיא קיבלה בחיים שלה. מדובר באמריקאית. לא שאלתי אותה, אבל אני מניח שהיא למדה בביה"ס היסטוריה אמריקאית כול חייה. אני לא יודע אם ההסטוריה לפי מור רחבה או מדוייקת כמו מה שילדים אמריקאים לומדים בבית הספר, אך אני משוכנע ששיעור ההסטוריה של מור מצחיק יותר.

אז מה אתם חושבים? שזו הביקורת שלי כלפי מור? לא בדיוק...

זה מה שחשבתי עליו לפני הספר. מה שהיה אחרי הספר הוא עניין אחר לגמרי!

אני מעריץ די גדול של ביל אוריילי. כמו מור, גם הוא נולד למשפחה לא הכי עשירה, וגם הוא אט אט התקדם בעולם העיתונות והפך את עצמו למותג. שלא לדבר על העובדה ששניהם גם הרוויחו לא מעט כסף. ובכול זאת, יש ביניהם הבדלים אדירים. אחד נוטה לשמאל, השני שמרן. אחד קיצוני שזורק טיעונים מטורפים בלי גבול, השני מתון שמתנגד לכול טיעון שאין מאחוריו הוכחות או ראיות תומכות, מראה את שני הצדדים, ומבקר אנשים על מעשיהם, בלי קשר למשנתם הפוליטית. זו רק דעתי כצופה ותיק של אוריילי.
ביל אוריילי הזמין שמאלנים וימנים רבים לראיונות בתוכניתו, ביניהם אפילו מור עצמו שהוזמן לשני ראיונות. ביל אפילו הרשה להפוך את הראיון השני לדו צדדי, כשכול אחד מהשניים שואל את השני שאלה לפי תורות!

באחת מתוכניותיו היו אצלו שני כותביו של הספר “Michael Moore is a big fat stupid white man”, דיויד הארדי וג'ייסון קלארק. זה היה מצחיק לראות, כיוון שבמסגרת עבודתו כעיתונאי מאוזן, אוריילי היה צריך להגן על מור מדיי פעם כשהוא חשב שהארדי וקלארק מגזימים בהאשמותיהם. אוריילי אפילו ציין באירוניה לקראת סוף הראיון, שההאשמה של הסופרים שמור משקר לגבי הרקע הצנוע שלו, מזכירה האשמה של שמאלנים רבים, שאוריילי עצמו משקר בנוגע לרקע הצנוע שלו!

אני קצת צף מחוץ לנושא המרכזי של המאמר הזה, אז בואו נחזור לעיקר. במהלך הראיון ביל שאל את הסופרים אם היה איזשהו שקר אחד שבלט יותר מכול. משהו שהוציא אותם מכליהם. אני כבר ספקתי ידיים בהתרגשות, חושב על הראיון עם מרילין מנסון, והשטויות עם המסרק בפרנהייט, והביקורת המטורפת על בוש ומה לא?! הארדי, המבוגר מבין הסופרים, פתח את פיו ואני נצמדתי לכול מילה במתח עוד לפני שדיבר. הוא ענה לביל שהשקר הכי גדול קשור להסטון והNRA. מה???? שאלתי בקול רם. מה לעזאזל? זה היה הדבר היחיד שאי אפשר לחשוד בו כשקר! יש למור את הוידאו להוכיח את זה. הגם אתה קיצוני כמו מור ומכפיש סתם? הגם אתה, הארדי? כנראה שלא.
הארדי הסביר שחלקים מהראיון נלקחו בעצם מראיון אחר, ושהנאום שלו בדנוור לא היה מתלהם כמו שזה נראה, ובעצם הנאום היה מאוד נחמד ומבודח. לי, באופן אישי, לא נראה שום דבר מבודח בהנפת רובה באוויר בנסיבות שבהן הוא הונף, אבל אתם יודעים מה? לא הראו בסרט מה הוא אמר שניה לפני שהוא הניף את הרובה. מור לא מראה את זה. עם כול מה ששמעתי על מור, וכול מה שראיתי אותו מדווח ועושה בתוכנית הטלוויזיה שלו ובסרטיו, הייתי מוכן בהחלט לתת להארדי ליהנות מהספק.

ככול שהתקדמתי בספר, וקראתי דוגמאות קצת יותר מפורטות, הייתי מזועזע. היו בספר הזה כול כך הרבה דוגמאות, עוד מהסרט הראשון של מור "רוג'ר ואני", לעיוותים קשים של המציאות. עיוותים שהמשיכו עם השנים, ומור אף הודה בחלקם וזרק תירוצים טפשיים.
ואכן, הדבר הכי מדהים היה מה שקראתי על הסטון וה NRA. אם אתם מאמינים למור ולמה שהוא אומר יותר מאשר אתם מאמינים לי ולמה שאני אומר, בבקשה תודיעו לי, ותגידו לי בדיוק למה המקורות שלו יותר טובים משלי ולמה הוא יותר אמין ממני. אם אתם רוצים לחפור עמוק יותר כדי למצוא הוכחה שאני טועה, בבקשה. אם אתם רוצים שאני אחפור עמוק יותר ואוכיח לכם משהו שאני טוען, בבקשה! תקנו אותי אם אני טועה. לא אם מייקל מור אומר שאני טועה, אלא אם אתם יודעים ממקור אחר שאני טועה, ואני אתנצל ואתקן בכיף.

הנה מה שאני יודע: לפי החוק האמריקאי, על ה NRA להיפגש לא פחות מפעם אחת בשנה, במקום שייקבע שנים מראש. הוועידה חייבת להתרחש במקום ובזמן שנקבעו. מספר שנים מראש נקבעה העיר דנוור בתור מקום המפגש של 1999. אסור לבטל ועידה, אך מותר להעביר את המיקום כול עוד מתריעים על כך מראש. כול עוד התרעת על כך ושיניתי את המיקום בפרק זמן שקודם לעשרה ימים לפני הועידה. זאת אומרת, אם יש פגישה ב 16 בינואר 2005, מותר לך לשנות את המיקום כול עוד העניינים מסודרים עד ה 6 בינואר של אותה שנה. הירי בקולומביין התרחש 11 יום לפני הועידה. לצ'רלטון הסטון היו פחות מ 24 שעות להעביר את הועידה למקום אחר. זה לא היה אפשרי. הועידה הייתה חייבת להתרחש במקום ובזמן שנקבעו שנים מראש. הועידה הייתה אמורה להיות אירוע בן 3 ימים, אירוע חגיגי עם אירועים וארוחות ערב מפוארות, וכו. הסטון ביטל את כול זה. הוא ביטל את האירועים, הוא ביטל את ארוחות הערב, הוא ביטל כול דבר ודבר שהחוק האמריקאי הרשה לו לבטל. הוא השאיר אך ורק אירוע אחד שבו הוא נאם נאום שאתם לא שמעתם. חלקים בו הושמטו, חלקים נוספו, ושודרו במסגרת סרט תעמולה שנועד להכפיש את הסטון בין השאר.

מצאתי שתי גרסאות מאוד דומות זו לזו, שאמורות להיות הנאום האמיתי. תגידו לי אתם אם האנשים שפרסמו את זה הם שקרנים:

גירסה אחת מופיעה בספר של הארדי וקלארק. הם טוענים שחוץ מהמשפט שהם הדגישו,
"We’re already here", מור לא הכניס לסרטו אף חלק מהנאום. אין לי עותק של הסרט, אך למי שיש, מוזמן לבדוק ולדווח לי.
הנה הגירסה של נאום הסטון מעמוד 71 של “Michael Moore is a big fat stupid white man”

NRA members are in City Hall, Fort Carson, NORAD, the Air Force Academy and the Olympic Training Center.
And yes, NRA members are surely among the police and fire and SWAT team heroes who risked their lives to rescue the students at Columbine.
Don’t come here? We’re already here. This community is our home. Every community in America is our home. We are a 128-year-old fixture of mainstream America, the Second Amendment ethic of lawful responsible firearm ownership span the broadest cross section of American life imaginable.
So, we have the same right as all other citizens to be here. To help shoulder the grief and share our sorrow and to offer our respectful, reassured voice to the national discourse that has erupted around this tragedy.
NRA members are, above all, Americans. That means that whatever our differences, we are respectful of one another and we stand united, especially in adversity.

הבנתם למה הוא התכוון כשהוא אמר כשהעביר ביקורת על בקשת ראש העיר לא לבוא ואמר שהם כבר שם? הוא לא התכוון שארגון ה NRA שם כי הוא טייל לשם. הוא התכוון שיש חברי NRA בכול ארה"ב בכול מקרה. חברי NRA חיים בכול מקום בארה"ב, כולל בדנוור עצמה. ולא היה שום אזכור לידיים קרות ומתות. אגב, בעמוד 70 של הספר, מצויינות עוד דוגמאות לדברים שחתך מור מקטע הנאום, ביניהם ביטול האירועים בדנוור וכמה מילים על שירותו של הסטון בויאטנם.

הגירסה השניה שעליה אני מדבר נמצאת באתר האינטרנט של מרטש הנאום עצמו: מייקל מור! נתקלתי בלינק, אם אני לא טועה, דרך האתר mooreexposed.com האתר של דייויד הארדי.
http://www.michaelmoore.com/words/wackoattacko/heston.php

כפי שאמרתי, זהו לינק לאתרו הפרטי של מור, ושם תמצאו גירסה כמעט זהה למה שהבאתי לכם מספרם של הארדי וקלארק. הייתי בשוק כשראיתי את זה. זה כאילו שמור רוצה להיתפס! רק תשוו בין גירסת הנאום מאתרו של מייקל מור ובין גירסת הנאום בסרט של מייקל מור ותיווכחו בעיוותים!

הנה מה שמור כתב בלינק מעל. חתכתי וצבעתי את הגירסה של מור במלואה, בלי להשמיט דבר. אני משאיר השמטות לאנשים יותר מוכשרים ממני.



Heston's full Denver speech is as follows:
GOOD MORNING.
I want to welcome you to this abbreviated annual gathering of the National Rifle Association. Thank you for coming and thank you for supporting your organization. I also want to applaud your courage in coming here today. Of course, you have a right to be here.
As you know, we've canceled the festivities and fellowship we normally enjoy at our annual gatherings. This decision has perplexed a few and inconvenienced thousands. I apologize for that. But it's fitting and proper that we should do this ... because NRA members are, above all, Americans. That means whatever our differences, we are respectful of one another and we stand united, especially in adversity
Wellington Webb, the mayor of Denver, sent me a message: "Don't come here. We don't want you here, "
I say to the Mayor, I volunteered for the war they wanted me to attend when I was 18 years old. Since then, I've run small errands for my country from Nigeria to Vietnam. I know many of you could say the same. But the Mayor said, "Don't come."
I'm sorry for that. I'm sorry for the newspaper ads saying the same thing. "Don't come here." This is our country. As Americans we are free to travel wherever we wish in our broad land.
They say we'll create a media distraction. But we were preceded here by hundreds of intrusive news crews. They say we'll create political distraction. But it has not been the NRA pressing for political advantage, calling press conferences to propose vast packages of new legislation.
They say, "Don't come here." I guess what saddens me most is how it suggests complicity. It implies that you and I and eighty million honest gun owners are somehow to blame, that we don't care as much as they, or that we don't deserve to be as shocked and horrified as every other soul in America mourning for the people of Littleton.
"Don't come here." That's offensive. It's also absurd, because we live here.
There are thousands of NRA members in Denver and tens upon tens of thousands in the state of Colorado. NRA members labor in Denver's factories, populate Denver's faculties, run Denver corporations, play on Colorado sports teams, work in media across the front range, parent and teach and coach Denver's children, attend Denver's churches, and proudly represent Denver in uniform on the world's oceans and in the skies over Kosovo at this very moment.
NRA members are in City Hall, Fort Carson, NORAD, the Air Force Academy and the Olympic Training Center. And yes, NRA members are surely among the police and fire and SWAT team heroes who risked their lives to rescue the students of Columbine from evil, mindless executioners.
"Don't come here?" We are already here. This community is our home. Every community in America is our home. We are a 128-year-old fixture of mainstream America. The Second Amendment ethic of lawful, responsible firearm ownership spans the broadest cross-section of American life imaginable.
So we have the same right as all other citizens to be here ... to help shoulder the grief... to share our sorrow ... and to offer our respectful, reasoned voice to the national discourse that has erupted around this tragedy
One more thing. Our words and our behavior will be scrutinized more than ever this morning. Those who are hostile toward us will lie in wait to seize on a soundbite out of context, ever searching for an embarrassing moment to ridicule us. So let us be mindful ... the eyes of the nation are upon us today.
Back to Michael Moore's letter


עד כאן ענייני דנוור. עכשיו אתם יודעים למה הסטון הופיע בכנס NRA לאחר טרגדיה עקובה מדם. אך זה עדיין לא מסביר את צירוף המקרים המדהים בנוגע לדנוור ופלינט, עיירת הולדתו של מייקל מור. שני מקומות עם מעשי ירי? בשניהם הסטון צץ מייד לאחר המוות? אז זהו, ש"אחרי" יכול להיות הרבה דברים. ילד בן שש ירה בילדה בת שש למוות בפברואר 2000. מור לא אומר מילה על התאריך שבו הסטון בא, אך באמצעות עריכה מבריקה גורם לנו להאמין בשניות שהסטון בא לפלינט 48 שעות לאחר הרצח.
אבל הסטון הופיע בפלינט שמונה חודשים לאחר הירי! וזה לא היה מפגש של אגודת הרובים. זה היה בזמן בחירות לנשיאות. בחירות צמודות ביותר! הסטון הגיע לפלינט, כמו רבים אחרים מימין ומשמאל, במסגרת אירועי בחירות! כולל בוש וגור שהתמודדו לנשיאות! מייקל מור אמור לדעת את זה. הוא היה שם כתומך של המועמד העצמאי רלף ניידר!

טוב, אולי יש לו בעיה בזיכרון לטווח הארוך. מה אם הטווח המאוד מאוד ארוך? נגיד, מאה ומשהו שנה אחורה? גם כאן יש קצת בעיות. זוכרים את אחוות הנפש בין ה NRA והקו קלוקס קלאן? קודם כול, הקלאן לא הוכרז כארגון טרור ב1871, אלא כמה שנים לפני כן, קצת אחרי היווסדו. הארגון הארור הזה נוסד ב 1866, אגב.
ב 1871, הנשיא ה-18 של ארה"ב, יוליסס ס. גרנט, חתם על חוק שייתן עוד כוח לחיילים לדכא פעילות של הקלאן. במקרה, ה NRA נוסד באותה שנה, מה שלא אומר כלום! זה מקרי בדיוק כמו העובדה שהנשיא גרנט ואני חולקים את אותו יום ההולדת (27 באפריל, תזכרו לשלוח מתנות).
הלבנים הגזענים לא אהבו את החוק הזה, או את גל המעצרים שנולד בעקבותיו, אך הסנאטור השחור פרדריק דאגלס אהב את החוק הזה. דאגלס, אגב, לידע כללי, נולד כעבד ועבר הרבה כדי להגיע לסנאט ארה"ב. אני מציין את זה כי לא שמעתי בחיים שלי על הפרש שכזה בין נקודת ההתחלה לסיום של אף אדם בהיסטוריה.

גראנט, שלחם בגזענות ושובח ע"י שחורים רבים, נבחר לנשיא ה NRA השמיני לאחר פרישתו מנשיאות ארה"ב. אגב, הארגון נוסד ע"י גנרלים צפוניים, ושמונה מתוך עשרת הנשיאים הראשונים של הארגון הזה היו גנרלים של צבא הצפון במלחמת האזרחים נגד הדרום. וכולנו יודעים ששחורים בארה"ב תמכו בצפון, וכולנו יודעים גם למה!
שלא לדבר על העובדה שהיו התארגנויות של חברים שחורים וסניפים שחורים ב NRA בשנות ה-50 וה-60. הם התאגדו כדי להרוג אנשי קלאן.
אסיים בציון עובדה קטנה שמוזכרת עוד בספר של הארדי וקלארק. אדם בשם רוברט וויליאמס שירת בו-זמנית כראש סניף ה NAACP המקומי שלו (ארגון אפרו אמריקאי ידוע), וכראש מועדון הנשק המקומי. כול האשמותיו של מור על ידידות בין NRA ו-KKK הן מגוחכות!

אבל הסרט ממשיך לדון בחצאי אמת וחצאי שקרים, ובטיעונים המגוחכים שמפעלי נשק גורמים לילדים לרצוח אחד את השני. וממשיכים לשוחח על כול מה שקרה בפלינט כשהסטון היה שם, כאשר הצופים (כולל אני) לא מבינים את ההקשר האמיתי בזמן הצפייה. בראיון מאוחר יותר בסרט, הסטון נראה אדיש כי גם הוא לא מבין את ההקשר. אנחנו רואים את מור מראיין אותו על רצח של ילדה בת שש, והסטון מגיב באדישות כי הוא חושב שמור מדבר איתו על אירועי בחירות 2000!

הסטון, אגב, היה פעיל זכויות אדם בשנות ה 60, בתקופה חשוכה בהסטוריה של ארה"ב, בה עדיין יחסים אינטימיים בין שחורים ללבנים נתפסו כלא טבעיים. באותה תקופה הוא היה הלבן הראשון שנישק שחקנית שחורה על המסך, ובסרט גם רמזו ששתי הדמויות קיימו יחסי מין. עד אותו סרט, נעשו דברים מגוחכים בסרטים אמריקאים, כגון שחקניות לבנות שנאלצו לשחק שחורות. הסטון לא הסתפק רק בסרט עלילתי שמקדם את מעמד השחורים, אלא גם הופיע מספר פעמים בפני הקונגרס האמריקאי בעניין. חשוב לציין את זה כיוון שבראיון עם מור הוא מזכיר עירוב תרבותי ואתני כסיבה אפשרית לעליית האלימות בארה"ב. כוונתו לא למיעוטים שרוצחים יותר, אלא למיעוטים שנרצחים יותר. הוא, בניגוד לרובינו, זוכר את שנות ה 60, וזוכר את האלימות הגזעית שהתחוללה בתקופה הזאת. אגב, מור טוען שבקושי נגע בראיון, אך הארדי וקלארק איתרו שעון בסצינת הראיון, ושמו לב שהזמן שעבר בשעון בין תחילת וסוף הראיון גדול בצורה ניכרת מהזמן שעבר על המסך. למיטב זכרוני זה משהו כמו רבע שעה או עשרים דקות שהוצאו, אבל אני לא בטוח בקטע המדוייק. אני יושב פה כרגע עם הספר ולא מצאתי את הקטע. אם אתם רוצים, אני אגיד לכם בדיוק כמה זמן היה הראיון והזמן בשעון. אם בא לכם, ויש לכם את הסרט, אתם יכולים לעשות חקירה עצמאית. מה שכן מצאתי בזמן שחיפשתי מידע על השעון, הוא איזכור לגבי מייקל מור, שהודה בפני הכתב קלייב דיוויס שטענותיו של הארדי לגבי התאריכים בהם הסטון היה בפלינט הן נכונות, אך הוא לא הונה את הצופים! (שוב, הפרש של 8 חודשים)

בספרם של הארדי וקלארק, קראתי דוגמאות לשקרים של מור לפני הדוגמאות על הסטון וה-NRA, וגם אחרי. ועדיין, אני חייב להודות, המשכתי לתהות למה הוא עשה את זה להסטון. עם כול הדוגמאות והאנשים חשבתי לי עדיין, למה דווקא הסטון? אולי כי זה סרט על רובים? הוא היה הרי יכול להציג את הסטון כאיש טוב ואותו כחבר שלו או משהו. כמו שהוא עשה עם מרילין מנסון ומאט סטון. אנשים טובים באמצע הדרך שעוזרים לגיבור (מור) בדרכו אל האמת. אז למה להכפיש את הסטון? אולי כי הוא מטרה טובה יותר ממנסון וסטון. הוא עשיר, מפורסם, מנהיג של ארגון שנוי במחלוקת, שחטף מכה חזקה במוניטין שלו אחרי הרצח בקולומביין לא פחות מהוליווד ומרילין מנסון. כמה עשרות אם לא מאה ומשהו עמודים אח"כ, קיבלתי את תשובתי. מור הוא חבר ב-NRA, ורצה להתמודד על נשיאות הארגון. הוא לא ידע שיש ועדה מצומצמת שמחליטה, והוא לא קיבל את מה שרצה. הפרזיט המסריח הזה, שעושה כסף מדם של ילדים מתים, החליט שהוא הורס את נשיא ה-NRA המכהן, וזה מה שהוא עשה. הוא ריסק אותו, האשים אותו בחוסר רגישות, באחריות לקולומביין, בזמן שהוא עצמו, מייקל מור, לא התבייש לגבות כסף בהקרנה מיוחדת של באולינג למשפחות הנרצחים. הוא עצמו, מור, שם תמונה בפרצופו של הסטון (שלא בטוח אם עמד שם. זוכרים את זוויות הצילום?) וניצל את הילדה הקטנה שנרצחה בשביל להכפיש אדם שהוא יודע שלא קשור לכך. אם מישהו הראה על המסך כמה שהוא מעוות את האמת ומנצל אמריקאים מתים בשביל כסף זה מייקל מור. מספר האמריקאים המתים שהוא מנצל עלה בכמה אלפים ב F9/11, וחשבון הבנק שלו בעשרות מליונים!

זוהי לא ביקורת שלמה על כול הסרט "באולינג לקולומביין", רק בנושא אחד קטן בסרט. זו אפילו לא ההתחלה. האיש משקר בכול הזדמנות. תחשבו על שאר הסרט. תחשבו על כול הסרטים שהבן אדם הזה ערך כתב ביים ועיוות. תחשבו על כול הספרים שהוא כתב. אין לו אלוהים, הוא ידרוך על כול אחד. רואים את זה בסרטים שלו, בספרים שלו, ובאתר שלו. רק צריך לחבר את הנקודות בצורה הוגנת, אמיצה, ורלוונטית. בניגוד למור שמחבר ביחד דברים שאינם קשורים, ויוצר מציאות וירטואלית חסרת כול קשר למה שבאמת קרה. אתם ראיתם קמצוץ קטן מאוד מהדוגמאות.

בין אם אתם מאמינים לי או לא, אקווה שתעבירו את זה הלאה. שמי תומר ישראלי, ואם תחשבו על זה, תבינו שאתם יודעים עליי ועל האמינות שלי לא פחות ממה שאתם יודעים על מור, האמינות שלו ומה שבאמת קורה בארה"ב. אני לא מצפה שתלכו אחריי או אחרי מור באמונה עיוורת, אבל תציגו את שני הצדדים, כי זו היא ההגינות האמיתית. לי אין את הכסף והמשאבים של מור, ולא פרסום כמו שיש למור, אפילו לא פה, בארץ שלי. יש לי רק אתכם, אז תפיצו את מה שאתם יודעים. שהארץ תדע שבארה"ב יש עוד אנשים עם עוד דעות ואמונות מקצה לקצה, לא רק מייקל מור!

תומר ישראלי
tomer_israeli@hotmail.com
No Moore
Oren the Snark
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 2/07/02
הודעות: 196
מיקום: ירושלים

הודעהפורסם: 13:43 13/09/04    נושא ההודעה: אח שלי - לא צריך להיסחף הגב עם ציטוט

אז מייקל מור מניפולטור שקרן - כיום זה ידוע לכל ומור אפילו גאה בזה.
צריך להפריד בין האידיאולוגיה להסברה (אני אגב, מתנגד לשתיהן), אבל בעדינות כאן...
"יעל, נפלת קורבן"???!
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
אורח






הודעהפורסם: 14:11 13/09/04    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

תראה, אורן. עד אתמול, כששוטטתי בפורומים הישראלים, לא הבנתי עד כמה גדולה רמת ההבנה של הצופה הישראלי במה שבאמת קורה עם מור. ראיתי איך שבארה"ב, עם כול המידע שיש שם, אנשים (אמריקאים!) עוקבים כמו עוורים אחרי הנביא שקר האנטי אמריקאי הזה. אני יודע שאני נשמע כמו איזה מטורף פנאט כשאני מתאר אותו כמפלצת, אבל זה בערך מה שהוא הפך להיות. בכול אופן, עם איך שהוא מצליח למשוך אחריו אנשים שם, ברור שזה אפילו יותר קל במקומות כמו אירופה וישראל. ראיתי את כול הביקורות והתגובות האוהדות מישראלים שחושבים שהם מומחים עכשיו, מדקלמים את השטויות של מור, והדם עלה לי לראש. ראיתי את התגובה של יעל שמלבה את השנאה ל"הסטון הגזען", וכן, היא נפלה קורבן למניפולציה, כי היא לא רק מאמינה בה, אלא גם מפיצה אותה בלי לדעת.
אין לי בעיה עם יעל, אני לא חושב שהיא רוצה להכפיש אף אחד, וגם אני, כמוה, האמנתי שהסטון הוא מנוול חסר רגשות. זו הסיבה שאני כול כך כועס. אני יודע שהעולם, והאיזור שלנו, מלאים באנשים הרבה יותר גרועים ממור, אבל עליהם כולם יודעים. העולם יודע שנאסרללה וסדאם ובין לאדן הם רוצחי המונים. אין שום צורך להסביר. אז אני לא כועס.
אבל כשאני רואה את התמיכה של כול האנשים הבורגנים והלבנים וה-sophisticated בתרבות המערבית באנשים כמו וענונו או מייקל מור, משהו בי מתפוצץ! אדוני, הכעס הזה במקום. ואני לא מבין מה יש לך נגד הסברה. לאנשים בכול העולם יש קונספציות שגויות לגבי דברים שאני ואתה מכירים. אני לא יכול לשנות את כולם. אבל אם אני יכול לשכנע ישראלי אחד שמור שקרן, קנדית אחת שישראל זו מדינה חילונית, ואמריקאי אחד שאנחנו לא הטרוריסטים, עשיתי את העבודה שלי. צריך לנסות באופן אקטיבי להראות לאנשים את האמת. זה לא עד כדי כך קל, אבל גם לא עד כדי כך קשה. זה לא ידוע לכולם שמור שקרן, זה לא ידוע שיש דשא ומכוניות בישראל, וזה לא ידוע שאנחנו לא זורקים אבנים.

אם אתה לא יכול להתחבר לכעס שלי, אולי הבעיה היא איתך.
Elad ZZZ
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 1/01/04
הודעות: 292

הודעהפורסם: 15:31 13/09/04    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

ציטוט:
מי ייתן וייעשה צדק עם מייקל מור, הלווייתן הלבן הגדול שלי...


תומר העצה היחידה שאני יכול לתת לך היא לא לדאוג לרמת הבנתם של צופים אחרים אלא לדאוג לפתח את ההבנה והתפיסה שלך. שטיפת מוח ואימוץ דעות של אחרים או דעות נטרליות, היא שיטה הרבה יותר קלה מאשר הגעה לדעה משל עצמך אחרי חשיבה ומחקר.

אני שמח שבחרת והגעת למסקנה הנכונה, תומר. אבל כל הכבוד על הנכונות! אגודל למעלה
ובנימה זו: "Let ahab be worry about Ahab" (התרגום העיברי: "תן לאחאב להיות מודאג לגבי אחאב" - מובי דיק).
_________________
"who is John Galt"
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם מספר ICQ
תומר ישראלי
אורח





הודעהפורסם: 22:17 13/09/04    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

האמת, לא סבלתי את מובי דיק. הגשתי עליו שתי עבודות שונות בבית הספר ובשני המקרים קיבלתי את מלוא הנקודות כשהסברתי שלא סבלתי את הספר ולמה. אני יכול להבין למה לא סבלו את הספר הזה כשהוא יצא. מצד שני, העלילה בגדול לא רע. גם הסרט לא רע.
היי, ידעת שהזמר מובי מקורב משפחתית להרמן מלוויל?

תראה, אני לא קופץ כול יום מהמיטה ורץ לספר לחבר'ה על מור (למרות שביומיים האחרונים זה בערך מה שעשיתי). ואני גם לא מתכוון לספר לכול אירופה על ישראל. מה שאני עושה זה לא רק בשביל אחרים, אלא בשביל עצמי. אני מרגיש יותר טוב אחרי זה. כול הזעם והתסכול על מור יורדים, ואני רגוע. אם זה עוזר לי, ואם זה תורם לדו שיח, אז למה לא? לא מחקתי את דיעותיו של מור. רק נתתי איזון. שכול אחד יקשיב למי שהוא רוצה. אני את שלי עשיתי.
אני מסכים איתך שכול דבר צריך להיות במידה, וחושב שכך אני נוהג.
אם אחאב היה יושב בבית כול היום ורואה תוכניות לווייתנים בנשיונל ג'אוגרפיק, הוא היה מתחרפן, והופך מריר. כמובן, גם חורבן צוותו הוא קיצוניות לא בריאה. הוא היה צריך למצוא משהו באמצע. לנסות לצוד את הלווייתן מדי פעם באיזה מסע צייד שנתי, ולדעת שמה שיקרה יקרה, ושהוא את שלו עשה.
הכול במידה!
סלמאת, אח שלי! שלום ואחווה על כול עם ישראל!
Elad ZZZ
חבר/ת פורום ותיק/ה
חבר/ת פורום ותיק/ה


בפורום מ: 1/01/04
הודעות: 292

הודעהפורסם: 0:54 14/09/04    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

גם לך, וחג שמח לכולם.

_________________
"who is John Galt"
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית בקר באתר המפרסם מספר ICQ
הצג הודעות מלפני:   
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע כל הזמנים הם GMT +2 (שעון ישראל)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
בחזרה לדף הראשי


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
אל אינדקס הפורומים