צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא |
מחבר/ת |
הודעה |
yevgeniy_11 שחקנ/ית פורם ראשי/ת
בפורום מ: 19/04/03 הודעות: 787
|
פורסם: 22:01 21/01/06 נושא ההודעה: הסרטים של 2005 |
|
|
פתיל זה נועד עבור מעין סיכום של 2005.
המטרה של הפתיל זה שכל אחד ירשום את סרטי השנה שלו וגם יוסיף\ תוסיף שורה למה הסרט היה טוב.
1. היסטוריה של אלימות- סרט נהדר, מרגש וחזק שמצליח לטלטל את הצופים. משחק מעולה ובימוי מצוין.
2. שר המלחמה- סרט עצוב ומצמרר עם הרבה בימוי סטייליסטי והופעות מעולות של ג'ארד לטו ואית'ן הוק.
3. ג'ארהד- צילומים פשוט יוצאי דופן. הסרט אסטתי באופן מדהים, הופעות נהדרות מצד כל המשתתפים ואני אישית חושב שיש לו מסר (בניגוד להמון אנשים אחרים ואף אשמח לדון בו אם מישהו ירצה).
4. חתונת הרפאים- אנימציה פשוט יפה ועיצוב נהדר. אפילו שהסרט הזה הוא מיחזור של עבודות קודמות של ברטון הוא פשוט חמוד, מקסים ומהנה.
5. באטמן מתחיל- פשוט סרט קומיקס גאוני, כמעריץ גדול של באטמן ממש נהניתי מהקריצות לקומיקס ובכלל מהאווירה של הסרט שהיתה נאמנה לרוח הקומיקס.
6. הארי פוטר וגביע האש- בימוי וצילום שפשוט נעימים לעיין, סוף סוף משחק משכנע (ולמעשה אפילו טוב) של רדקליף וההופעה של רייף פיינס הופכים את זה למשהו כמו נסיעה מסחררת ברכבת הרים. מה אפשר לומר על הסרט? סוף סוף סרט של הארי פוטר שנעשה כמו שצריך.
7. עיר החטאים- ויזואליה מרטיטה ונאמנות מטורפת לקומיקס. חבל שמשהו מרגיש כאן חסר. אבל בעיקרון סרט מהנה מאד.
ופינת האכזבות:
נרניה- השתעממתי.
קינג קונג- השתעממתי כפליים ולראשונה חוויתי רצון פשוט לקום ולצאת מהאולם.
עכשיו תורכם. _________________ הבלוג שלי (מתעדכן כמעט כל יום)- סיפורים ושירים שלי וביקורות תרבות (סרטים, סדרות...):
http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=233290
נערך לאחרונה על-ידי yevgeniy_11 בתאריך 6:38 3/02/06, סך-הכל נערך פעם אחת |
|
|
|
|
Oren עורך ובונה האתר
בפורום מ: 5/06/02 הודעות: 2952
|
פורסם: 2:39 3/02/06 נושא ההודעה: |
|
|
אף אחד חוץ מיבגני לא רוצה לסכם את סרטי הקולנוע של 2005?
אנחנו נשתדל להביא את סיכומי השנה של יעל, קרן ושאר הכוכבים בכתבה המסורתית בעוד כחודש (בלי נדר).
ולגבי הסיכום שלך יבגני, גרמת לי לשקול שוב את האפשרות לחפש איפה "שר המלחמה" עדיין מקרין (גם שמעתי שיש לו סצנת פתיחה מדהימה). אתה גם ממשיך קו, קצת מפתיע (ומעודד), של הרבה אנשים שמאוד העריכו את "באטמן מתחיל". לעומת זאת, הופתעתי מדעתך לגבי "קינג קונג" - זה לא שאני לא יכול להבין אנשים שלא נהנו ממנו, אבל יש בו "מהחומר הקולנועי" שגורם לאנשים להרגיש בתוך הסרט גם עם הוא מופרך לגמריי, וחשבתי שאתה תעריך את זה. |
|
|
|
|
yevgeniy_11 שחקנ/ית פורם ראשי/ת
בפורום מ: 19/04/03 הודעות: 787
|
פורסם: 6:47 3/02/06 נושא ההודעה: |
|
|
סצינת הפתיחה של שר המלחמה היא בהחלט אחת היפות שיצא לי לראות אי פעם, היא היתה מצולמת ממש יפה והרעיון עצמו של הסצינה מעניין.
לגבי באטמן מתחיל- אני די סבור שרק מי שממש אוהב את באטמן (וקרא כמה גראפיק נובלס שלו או סדרות) יכול ממש לאהוב את הסרט ולחשוב שהוא יצירת מופת פשוט מהסיבה הפשוטה ביותר- יש בסרט כל כך הרבה קריצות שרק קהל קוראי הקומיקס יוכל להבין ולזהות מה שתורם לחוויה המון. יצא לי לשמוע את דעתם של אנשים שלא מכירים את הדמות של באטמן שאמרו שזה סרט נחמד אבל לא החזיקו ממנו.
לגבי קינג קונג- אני חשבתי שאני אהנה מהסרט אבל בניגוד למה שחשבתי אני באמת השתעממתי.
ואחרון- לא מזמן יצא לי לראות את הגנן המסור ולא ממש אהבתי. זה סרט נחמד אבל אני לא יכולתי להבין את הרעש סביב הסרט (בניגוד לסרטו הקודם של פרננדו מיירלס שמאד אהבתי). _________________ הבלוג שלי (מתעדכן כמעט כל יום)- סיפורים ושירים שלי וביקורות תרבות (סרטים, סדרות...):
http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=233290 |
|
|
|
|
Oren עורך ובונה האתר
בפורום מ: 5/06/02 הודעות: 2952
|
פורסם: 11:56 3/02/06 נושא ההודעה: |
|
|
yevgeniy_11 כתב/ה: | לגבי באטמן מתחיל- אני די סבור שרק מי שממש אוהב את באטמן (וקרא כמה גראפיק נובלס שלו או סדרות) יכול ממש לאהוב את הסרט ולחשוב שהוא יצירת מופת פשוט מהסיבה הפשוטה ביותר- יש בסרט כל כך הרבה קריצות שרק קהל קוראי הקומיקס יוכל להבין ולזהות מה שתורם לחוויה המון. |
את מה שכתבת כאן אפשר לקרוא בתגובות לכל סרט שמבוסס על קומיקס, או אולי גם בסרטים שהם עיבודים אחרים (כמו למשחק מחשב, או להבדיל, לספר). זה נכון ש"קריצות" כאלו יכולות להווות בונוס רציני ליודעי הגרסה המקורית, אך עדיין הסרט אמור לעמוד בפני עצמו ולהיות טוב בפני עצמו. אם היית אומר לי שהסרט ידבר יותר לאוהבי קומיקסים/נובלות גרפיות באופן כללי ולא רק לאלו שקראו את היצירות הספציפיות של באטמן, זה כבר היה משהוא אחר - אנשים שאוהבים מדיום מסוים ואהבו עיבוד קולנועי, מעידים על "תרגום" מוצלח למדיום הקולנועי, וזו הצלחה גדולה מאוד. זה גם מה שאני חשבתי כשקראתי ביקורות שונות לסרט זה - שהוא איכותי יותר מעיבודים אחרים והצליח לקחת את הקולנוע קדימה לכיוונים שקודם היו נחלה בלעדית של נובלות גראפיות.
אני חושב שדוגמה לשימוש מדהים במדיום הקולנועי כדי לעבד נובלה גראפית, ראינו בסרט אחר שציינת לטובה - "עיר החטאים". אבל אולי שם זה היה יותר "העתקה" מאשר "תרגום" היחוד של נובלות גרפיות. בעוד ש"עיר החטאים" (ואולי גם סרטים קודמים כמו "דיק טרייסי") הגיש לנו את חווית הקומיקס, באטמן (שכאמור, לא ראיתי אותו ואני מסתמך על קריאת ביקורות בלבד) שידרג את הקולנוע להכיל דברים שמועברים בקומיקס (רעיונות, אווירה וכו') ולאו דווקא את הצד הבולט של הויזואליה. |
|
|
|
|
ארגורן חבר/ת פורום ותיק/ה
בפורום מ: 1/03/03 הודעות: 282
|
פורסם: 15:39 4/02/06 נושא ההודעה: |
|
|
הנה חמשת הסרטים שהכי אהבתי השנה.
"צארלי בממלכת השוקולד" - לפני שראיתי את הסרט הרבה מחבריי אמרו לי שהסרט לא משהו בכלל , אבל החלטתי לצפות בכל זאת ולא התאכזבתי בכלל.
הסרט הוא חוויה אחת גדולה ומצליח להתאים את עצמו לכל הגילאים.
"עיר החטאים" - כנראה סרט הקומיקס הכי טוב שנראה בשנים האחרונות , "עיר החטאים" גם הביא לנו כמה מהנשים היותר יפות שנראו על המסך הגדול.
"המאמן קרטר" - דרמת ספורט מרתקת על מאמן כדורסל מפורסם שעובר לאמן קבוצת כדורסל בבית ספר בשכונת מצוקה , ומנסה להצעיד אותה לאליפות ובדרך גם ללמד אותם כמה דברים.
"בן ערובה" - סרט פעולה מצוין שהחזיר את ברוס ווילס לימיו הגדולים שלו ככוכב פעולה.
הסרט "בן ערובה" גורם לגעגועים לסרטי האקשן של לפני שכולם ידעו לעוף (מטרקיס).
הסרט האהוב עלי ביותר הוא:
"התרסקות" - סרטו הפרובקטי של התסריטאי המוכשר פול האגיס על החברה האמריקנית הוא הסרט המרתק ביותר של השנה , הסרט משלב סיפורים רבים על דמויות שונות בחברה האמריקנית ועוסקת בצורה חסרת פשרות בגזענות בארה"ב.
בסרט יש הרבה שחקנים נהדרים כמו דון צידל המצוין וגם כמה שחקנים מפתיעים שנותנים הופעה לא רעה בכלל כמו סנדרה בולוק וברנדון פרייזר.
הסרטים המאכזבים/גרועים
מדריך הטרמפיסט לגאלקסיה- לא אהבתי בכלל , לדעתי סרט מפגר.
המסכה 2- מבחינתי היה רק סרט אחד למסכה , למה חייבים להרוס סרט כל כך טוב ולעשות לו סרט המשך כל כך מפגר.
גם "ארבעת המופלאים " והסרט "האי" היו סרטים מאכזבים.
יש הרבה סרטים שלא ראיתי משנת 2005 כמו "היסטוריה של אלימות" , "שר המלחמה" ו"קינג קונג" אז אולי הרשימה עוד תשתנה. _________________ I could die right now, Clem. I'm just... happy. I've never felt that before. I'm just exactly where I want to be. |
|
|
|
|
ארגורן חבר/ת פורום ותיק/ה
בפורום מ: 1/03/03 הודעות: 282
|
פורסם: 13:37 11/02/06 נושא ההודעה: |
|
|
אני רוצה להוסיף את הסרט "היסטוריה של אלימות" שראיתי לא מזמן ואהבתי אותו אפילו יותר מ"התרסקות" .
משחק מצוין של מריה בלו וויגו מורטנסון (ארגורן כמובן) שעושים עבודה מצוינת , סרט חזק שלא קל לצפיה אבל עם זאת מצליח לרגש. דיוויד קרונברג עושה עבודה מצוינת כבמאי הסרט והיה ראוי למועמדות באוסקר.
הסרט דרך אגב מועמד לשני אוסקרים שחקן משנה הטוב ביותר והתסריט הטוב ביותר. _________________ I could die right now, Clem. I'm just... happy. I've never felt that before. I'm just exactly where I want to be. |
|
|
|
|
yevgeniy_11 שחקנ/ית פורם ראשי/ת
בפורום מ: 19/04/03 הודעות: 787
|
פורסם: 21:14 11/02/06 נושא ההודעה: |
|
|
ואני מוסיף לרשימה שלי את "מינכן" ו"הר ברוקבק".
פירוט קצר:
מינכן- לדעתי זה אחד מסרטיו הטובים של ספילברג, הוא סרט עשוי היטב, מותח, משוחק טוב (במיוחד השחקן קיארן הינדס שגם משחק את יוליוס קיסר בסדרה המצוינת "רומא").
נעימת הנושא היתה גם ממש מעולה, ג'ון וויליאמס לא אכזב.
השחזור של שנות ה-70 היה מאד אמין. גם היה מהנה לזהות את כל השחקנים הישראליים בהופעות הקצרות שלהם בסרט (רק שלא שמתי לב איפה גיא זוארץ, לפי IMDB הוא נמצא בסרט).
הר ברוקבק- סרט מצוין, לא סרט השנה שלי (שלושת הסרטים שלי הם עדיין היסטוריה של אלימות, שר המלחמה וג'ארהד) אבל סרט ממש מעולה. הית' לדג'ר וג'ייק ג'ילנהול היו ממש מצוינים והסרט היה מרגש ובמיוחד מבויים היטב (אם אנג לי יקבל על הסרט הזה אוסקר אז בהחלט שבצדק).
וגם לי באמת חבל על היעדרותו של "היסטוריה של אלימות". היה צריך להיות מועמד גם לסרט, במאי, שחקן ראשי (מורטנסן) וצילום לפחות. _________________ הבלוג שלי (מתעדכן כמעט כל יום)- סיפורים ושירים שלי וביקורות תרבות (סרטים, סדרות...):
http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=233290 |
|
|
|
|
Deacon Frost חדש/ה בפורום
בפורום מ: 14/02/06 הודעות: 3
|
פורסם: 10:34 14/02/06 נושא ההודעה: |
|
|
הסרטים הטובים והגרועים של 2005 לדעתי:
הטובים:
1. "צ'רלי בממלכת השוקולד" - ראיתי את הסרט בדי.וי.די כי לא רציתי לראות אותו בקולנוע מכיוון שחשבתי שהוא סרט לילדים בלבד. אבל התברר שראיתי. ג'וני דפ מגלם את ווילי וונקה בצורה נפלאה.
2. "פרחים שבורים" - עוד שיתוף פעולה נפלא בין ג'ים ג'רמוש לביל מוריי (הקודם היה "קפה וסיגריות") הסרט מתיימר להיות קומדיה, אבל בעצם הוא סרט מלנכולי. סרט מדהים.
3. "עיר החטאים" - הוא נמצא ברשימה שלי בעיקר בגלל המראה הויזואלי, ובגלל מיקי רורק שגילם את מארב, אחת מדמויות הקולנוע הטובות ביותר של השנים האחרונות. נכון שהסרט נראה בדיוק כמו הקומיקס, גם מבחינה ויזואלית וגם מבחינת העלילה, אבל בחלק גדול מהסרט הרגשתי שאין בו עלילה.
4. "באטמן מתחיל" - הפתעת השנה! למען האמת,היו בי הרבה ספקות לגבי הסרט (למרות שכריסטופר נולן ביים אותו), בעיקר בגלל שני הסרטים הקודמים, אך מתברר שטעיתי. למעט קייטי הולמס (איזה כיף שהיא לא תופיע בסרט הבא!), כולם שיחקו בצורה נהדרת (למרות שהיה קשה בהתחלה להתרגל לכך שכריסטיאן בייל לובש את הגלימה של באטמן).
הגרועים:
1. "קינג קונג" - זה לא אחד הסרטים הגרועים שראיתי השנה, אלא בכל חיי. מלבד אפקטים מרהיבים (ונעמי וואטס ), אין שום דבר מעניין לראות בסרט. פיטר ג'קסון פישל, ובענק.
2. "2046" - למען האמת, אין לי שום דיעה על הסרט כי לא הבנתי ממנו כלום, אבל הוא פשוט גרוע.
3. "לדפוק חתונה" - קומדיה אווילית שאין בה אפילו בדיחה אחת מצחיקה. אואן ווילסון ווינס ווהן פשוט שחקנים גרועים. |
|
|
|
|
עודד כוכב אתר
בפורום מ: 12/06/02 הודעות: 339 מיקום: רחובות
|
פורסם: 16:58 16/02/06 נושא ההודעה: |
|
|
אנחנו בקושי הולכים לקולנוע כך שלא ראיתי המון סרטים חדשים השנה.
הסרטים שראינו:
הארי פוטר וגביע האש - חביב לא יותר.
נארניה - בניגוד להארי פוטר כנראה שיש סיבה מדוע נארניה מוגדר כסרט עבור ילדים. ממש לא נהנתי.
צארלי בממלכת השוקולדה (DVD) - משחק סביר, אבל הספר הרבה הרבה הרבה יותר טוב.
לדעתי לא היו השנה סרטים מדהימים שגרמו לי לרצות ללכת לקולנוע ולשלם מחיר מופרז על מה שניתן לראות בתנאים עדיפים בבית בפחות מרבע מחיר.
אני חייב לציין שטרם הספקנו לראות את SIN CITI שסביר להניח שהוא הסרט שהייתי נהנה ממנו ביותר השנה.
עודד |
|
|
|
|
|