יעל מבקרת בקולנוע
מערכת הפורומים של האתר
 
 שאלות נפוצותשאלות נפוצות   חיפושחיפוש   רשימת חבריםרשימת חברים   קבוצות משתמשיםקבוצות משתמשים   הרשמההרשמה 
 פרופילפרופיל   התחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיותהתחבר/י כדי לבדוק הודעות פרטיות   התחבר/יהתחבר/י 
אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע

עירית שמגר - עד כאן!

 
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע
צפה בנושא הקודם :: צפה בנושא הבא  
מחבר/ת הודעה
ניקלס
חבר/ת פורום מתחיל/ה
חבר/ת פורום מתחיל/ה


בפורום מ: 29/06/02
הודעות: 5
מיקום: מרכז

הודעהפורסם: 18:44 29/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

אני מודה - אני כנראה אידיוט שלא קולט בפעם הראשונה או סתם מזוכיסט אבל השבוע שוב קראתי את הטור של עירית שמגר בתרבות מעריב לאחר ששבוע שעבר כבר נוכחתי לדעת שהיא פשוט גילתה את סוף הסרט עליו כתבה באלגנטיות מזויעה וסנוביזם מרקיע שחקים. כנראה שהסרט עצמו לא ממש עניין אותי כיון שאני לא זוכר את שמו אבל היתי שמח לאזכר אותו. מה שכן עניין אותי זה לקרוא פיסות מידע על ספיידרמן ולבדוק איך כתבו בעתונים לקראת בואו של שובר הקופות הנ"ל, אז בתמימותי הנוראה קראתי טור קצר על ספיידרמן בתרבות מעריב כאשר שכחתי מי כנראה כתבה אותו...

עירית שמגר מיודענו פשוט כתבה שם את סוף הסרט, פשוטו כמשמעו. אמנם ידעתי מתוכניות וראיונות שונים על הדילמה הסופית של סרט ואולי יכלתי גם לנחש אם הייתי רוצה (אני אישית מעדיף להיתמם עד סוף הסרט), אבל היא פשוט פתרה את הדילמה וכתבה את סופה תוך התנשאות כמובן על הצלחת ספיידרמן הקופתית שמן הסתם עומדת ביחס הפוך, לדעתה, לאיכות הסרט... נזכרתי גם שקראתי באתר זה על מעלליה של הנ"ל וכנראה שהדחקתי מתוך אמונה שבכל אדם יש טוב, טעיתי...

אני מוכן לקבל דעתנות, סנוביזם, בנות 12 מקריית ביאליק וגם אנשים שעוזבים באמצע סרטים... אבל שכתבת מכובדת (?!) בעיתון בעל תפוצה ארצית עצומה תקלקל לאנשים תמימים את הסוף של הסרט (אפילו שאפשר להתווכח על חשיבותו)?! זה כבר יותר מדי.

[ הודעה זו נערכה על-ידי: אורן בתאריך 2002-06-29 20:22 ]
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני כתובת AIM MSN Messenger מספר ICQ
Oren
עורך ובונה האתר
עורך ובונה האתר


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 2952

הודעהפורסם: 19:56 29/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

ניקלס ברוך הבא לפורום שלנו. אם יש לך משהו חשוב להגיד זה בסדר לכתוב אותו ביותר מפורום אחד, אבל... אל תעשה "העתק והדבק" ישירות מההודעה שלך ב"עין הדג". ראשית ההודעה שלך יצאה הפוך (ואני הייתי צריך לישר אותה), שנית הילה בת 12 מקריית ביאליק לא בדיוק שייכת להווי האתר שלנו. אז בבקשה אם אתה רוצה לכתוב בפורום הזה - תשקיע קצת ותכתוב את ההודעות כאן בעצמך.

ולגבי הנושא עצמו, אני בהחלט מסכים איתך שעיתונאים רבים מתנהגים בחוסר אחריות או אולי ביוהרה. לא אכפת להם בכלל מההנאה של הקוראים שלהם, הביקורת שלהם היא היצירה החשובה ולא הסרט עצמו. כל זה נכון שבעתיים אם הסרט לא מצא חן בעינהם - אז הם "עושים לך טובה" בזה שהם חוסכים ממך את ההליכה לסרט...

פתרון פשוט הוא, לא לקרוא ביקורות על סרטים שטרם ראית, אלא רק לאחר שראית את הסרט. אם אתה רוצה לדעת את דעתו של המבקר כדי להחליט אם ללכת או לא, מספיק לראות כמה כוכבים נתן לסרט או לקרוא את השורה התחתונה. ואם תהיה כנה עם עצמך, תראה שממש לא היו חסרים לך עוד פרטים או דעה על ספיידרמן (לדעתי - הסרט לא משהו).

יעל: גם לדעתי! הביקורת בקרוב!

[ הודעה זו נערכה על-ידי: יעל בתאריך 2002-06-29 21:18 ]
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
ניקלס
חבר/ת פורום מתחיל/ה
חבר/ת פורום מתחיל/ה


בפורום מ: 29/06/02
הודעות: 5
מיקום: מרכז

הודעהפורסם: 23:30 30/06/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

צודק, מצטער טעיתי...
מיהרתי, התעצלתי, התבלבלתי, הכלב אכל לי את שיעורי הבית ובסוף גם בא מסוק שחור ובלבל אותי לגמרי... בקיצור, פעם ראשונה ואחרונה לההעתקה גסה!
בנוגע לביקורות: לעיתונאימבקרכתבחובב קולנוע צריך להיות את ההגינות הבסיסית לקורא, לאמנות ולמקצוע, לא משנה מה מניעיו הוא צריך לדעת להעריך את עבודתו והשפעתה ולדעת להגביל אותה בתחום הגדרות מקצועו.
אני לא קורא ביקורות כדי לבחור את הסרט אליו אלך, אני לא מעריך שיטת דירוג כוכבית בכל מה שקשור לביקורת ציבורית (אלא רק אישית), אני קורא כדי לדעת עוד, לבסס מידע שאולי נחוץ וסתם לבחון דעות אחרים, חובב קולנוע צריך לדעת למחוק כל השפעה כשהוא נכנס לקולנוע ("אידיוטומט" בשפת הדג) ולבסס לעצמו דעה אישית.
אני יודע שדברים כללו נאמרו בעשרות מקומות אחרים - אבל גם זה חשוב, המילים שלך - כמה שהן דומות למילות אחרים - הן שלך ואם הן נאמרו לאחר התנסות אישית אמיתית אז אי אפשר לקחת אותן ממך.
ולגבי ספיידרמן - הרגע חזרתי מהסרט, כמובן שזה לא סרט השנה וגם לא סרט שלא יכל להיעשות יותר טוב אבל אין ספק שהוא יכול להיות סרט מהנה מאוד ומספק את הצורך בסרט קייץ מענג (לפחות עד שובם של הגברים בשחור).
ותודה על ברכת ברוך הבא, ברוכים הנמצאים ובהצלחה לכולנו בהעברת בשורת הקולנוע!
ניקלס
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני כתובת AIM MSN Messenger מספר ICQ
Oren
עורך ובונה האתר
עורך ובונה האתר


בפורום מ: 5/06/02
הודעות: 2952

הודעהפורסם: 1:11 1/07/02    נושא ההודעה: הגב עם ציטוט

נסלח לך הפעם, אבל שזה לא יקרה שוב...
שתי הערות לפני שאני מגיב לנושא העיקרי: 1) מומלץ להשתמש בפסקאות מופרדות בשורת רווח. 2) אל תמשיך להכניס מושגים שגויים מעין הדג (אידיוטמט זה לא מה שאמרת).

אם אתה לא קורא ביקורות כדי להחליט אם ללכת לסרט X, אלא כדי לגעת עוד ולשמוע דעות של אחרים, ברור שאתה צריך לקרוא את הביקורות אחרי ולא לפני שראית את הסרט.

בעיניין דרוג סרט ע"י כוכבים (או כל דרוג לינארי אחר), אני חושב שדרוג כזה הוא כמעט חסר משמעות כשהוא בא לבדו. למעשה אם תעמת מבקר עם הדרוגים שלו לסרטים שונים, סביר להניח שהוא בעצמו יראה בעיות רבות. הרי יש המון סרטים כל כך שונים, שהם פשוט לא ברי השוואה. אז למה בכלל לדרג? כי גם לדרוג יש תפקיד מועיל (כל עוד הוא מלווה בהסברים), הוא מעיד על רמת ההנאה + החשיבות של סרט כפי שהמבקר חווה אותם.

אצלנו לדוגמה יש את הביקורת עצמה (החלק הכי חשוב), המלצה טקסטואלית (ללכת/לא ללכת) ואז את דרוג הכוכבים (של יעל ושל הכוכבים שהלכו איתה לסרט). קורה מידי פעם שהכוכבים מהווים השלמה לביקורת - הביקורת יכולה להיות בנימה שמחה וחיובית אך לקבל רק 3 כוכבים, זה מעיד שהסרט הוא סתמי בלבד אך עדיין משעשע כשמגיעים במצב הרוח הנכון (לרוב זה יהיה כתוב גם בביקורת, אבל לא תמיד). אנשים שרק רוצים להחליט אם ללכת לסרט או לא, יכולים להסתפק בהמלצה הטקסטואלית ודרוג הכוכבים (אז גם אין סיכוי שהם יקראו בטעות ספוילרים). אחרי שרואים את הסרט ורוצים להשתתף בחוויות הצפיה של יעל, קוראים את הביקות עצמה.

כמובן שאפשר לקרוא ביקורות גם לפני שרואים סרט, ולרוב גם אין מה לחשוש מספוילרים, אבל כל מי שקורא עלול/עשוי להיות מושפע ממנה. חובב קולנוע לא צריך ולא יכול למחוק כל השפעה כשהוא נכנס לקולנוע, לכן מומלץ שהוא יעשה את הבחירה הזו באופן מודע.

ולגבי ספיידרמן - אתה מוזמן לקרוא את הביקורת של יעל (אני די מסכים איתה).

[ הודעה זו נערכה על-ידי: אורן בתאריך 2002-07-01 02:15 ]
צפה בפרופיל המשתמש שלח הודעה פרטית שלח דואר אלקטרוני
הצג הודעות מלפני:   
   נושא זה נעול ואתה לא יכול לערוך הודעות או להגיב    אינדקס הפורומים של יעל מבקרת בקולנוע -> דיוני קולנוע כל הזמנים הם GMT +2 (שעון ישראל)
עמוד 1 מתוך 1

 
קפוץ אל:  
אתה לא יכול לפרסם נושאים חדשים בפורום זה
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה
אתה לא יכול לערוך את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול למחוק את הודעותיך בפורום זה
אתה לא יכול להצביע בסקרים בפורום זה
בחזרה לדף הראשי


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
אל אינדקס הפורומים